lunes, 26 de enero de 2015

Liebster Awards









Hola a todos!!  Tenía muchas ganas de contaros que he sido nominada por Bronwyn del blog Cheap-skatefashion  a los Liebster Awards. Me sonaban estos premios, pero no sabía cómo funcionaban ni cuáles eran las reglas. En el post de Cheap-skatefashion y en la página web de los premios he podido encontrar las reglas y cómo funciona esto. Antes de entrar en materia, quería agradecer la nominación a Bronwyn y recomedaros que visiteis su blog :-).

Bueno, pues las reglas son:
1. Agradecer a la persona que te ha nominado
2. Contestar a las preguntas de la persona que te ha nominado
3. Nominar a 11 blogueras/os que tengan menos de 200 seguidores (en este caso, al igual que Bronwyn, me voy a basar en Bloglovin, y si el blog no estuviera dado de alta en esta comunidad, entonces en Instagram)
4. Inventar otras 11 nuevas preguntas
5. Notificar a tus nominados a través de las redes sociales.


Hello!! I was excited to tell you that I have been nominted by lovely Bronwyn from Cheap-skatefashion  to the Liebster Awards. I have listened about them but no idea of the rules and how it works, so I follow instructions from Cheap-skatefashion post and Liebster Awards webpage. First of all I would like to say thank you to cute Bronwyn and suggest you to visit her lovely blog :-)


OK, so the rules are:
1. Thank the person who nominated you.
2. Answers the questions from your nominator.
3. Nominate 11 bloggers who have less than 200 followers. (I’m basing this on Bloglovin and if not on Instagram)
4. Create 11 new questions.
5. Notify your nominees through social media


Las preguntas propuestas por Bronwyn que tengo que contestar son / Bronwyn questions:
1.   What is your blogging process?
I cannot say I really have a process. I decided not to have a timetable because this is not a job, I just do it because I like it and I don´t want it to become an obligation. With a full time job I just post when I have time (normally on monday, which is the day I don´t have ballet class or other things to do). So I just take pictures (ok, I order my boyfriend to take pictures of me) on weekends, when I think my outfit is nice (and sometimes I forgot to do it!). Then I sit down in front of the computer, decide what I am going to write about and choose the pictures. I also post on Instagram (I love it) and sometimes in Facebook (although I´m not so fun of it). If I have time the rest of the week I leave comments to other blogs I like (I appreciate all the commets I receive, they make me so happy).
 
No puedo decir que tenga realmente un proceso. He decidido no ponerme fechas porque no quiero convertirlo en una obligación, lo hago solamente porque me gusta. Con un trabajo mañana y tarde, sólo posteo cuando tengo tiempo (normalmente los lunes, que es el día que no tengo clase de ballet o otras cosas). Así que solamente saco fotos (bueno "obligo" a mi novio a sacarme fotos), los fines de semana, cuando creo que el outfit merece la pena (y a veces incluso se me olvida sacar fotos!). Luego me siento enfrente del ordenador y decido de qué voy a escribir y las fotos que voy a subir. También subo fotos a Instagram (me encanta) y a veces en Facebook (aunque no soy muy fan de esta red social). Si tengo tiempo el resto de la semana dejo comentarios en otros blogs que me gustan (me encanta que me hagan también comentarios a mi)
 
2.   What was the best thing to happen to you this week?
The best thing to every week is the weekend, when you can enjoy your time with the people you love. Apart from that there was not anything special this week, apart from these awards :-)
Lo mejor de todas las semanas es el fin de semana, cuando puedes disfrutar de tu tiempo con la gente que quieres. Aparte de eso, esta semana no me ha pasado nada emocionante, salvo la nominación a estos premios :-)
 
3.   If you had one superpower what would it be?
Teletransportation
Teletransportación
 
4.   Are you a cat person, a dog person, or neither?
Cat person, definitely (I have two lovely cats), but I like dogs as well.
Cat person, sin duda (tengo dos preciosos gatos), pero me gustan los perros también.
 
5.   What was the last song you listen to?
Forget the Numbers (Delorentos), I´m listening to it right now.
Lo estoy escuchando ahora mientras escribo.
 
6.   What are you most proud of?
There are lots of things that I though I could never do (drama plays, dance exhibitions...), but the thing I am most proud of is to have rescued and adopted a little kitty (my Goldi) six months ago, to have taken out fleas (it was disgusting, sometimes one by one with the hand), and helped him to recover from all the illneses. I think he is now the happiest cat of the word :-)
Hay muchas cosas que pensé que nunca podría hacer (obras de teatro, muestras de danza...), pero de lo que más orgullosa estoy es de rescatar y adoptar a mi pequeño Goldi hace 6 meses, de haberle quitado todas las pulgas (a veces una a una, con las manos, sí, un poco asqueroso), y haberle ayudado a recuperarse, estaba malito. Ahora creo que es el gato más feliz del mundo :-)
 
7.   Do you prefer morning, afternoon or night?
Afternoon, after work :-)
Tarde, después del trabajo
 
8.   Are you introverted, extroverted or a mix of both?
I think I am a mix
Creo que una mezcla
 
9.   What fashion trend can you completely not stand?
Bodycon dresses, they don´t suit me at all. 
Los vestidos ajustados al cuerpo, no me quedan nada bien.
 
10. Name one thing you can’t live without and why?
Food and water, I suposse, I would´t last so long without them.
Supongo que sin comida ni agua no duraría mucho.
 
11. And finally if you could achieve one thing from blogging, what would it be?
I´m learnig to sew and I¨m starting soon a patterndesing course so it would be great to create my own desings and show them on the blog. If people like them maybe one day... ok, it´s only a dream. Also I would like to meet other bloggers in person :-)
Como estoy aprendiendo a coser y pronto empezaré a estudiar patronaje, estaría genial crear mis propios diseños y compartirlos en el blog. Si a la gente le gusta igual algún día... bueno, son solo sueños. También me gustaría conocer en persona a otras blogueras :-)


Ok, I´m going to nominate to /mis nominados son:

1. Charlotte from Captaincharghley
2. Rebeca from mn2nz
3. Alecz from Forsevenseasons
4. Mrs. Denker from Mrsbravethedailygrind
5. Melissa from Prettythingsandwanderlove
6. Ann from Heyliao
7. Katie from Darling-mine
8. Leah from Morningink
9. Stephanie from Divenire.me
10. Sarah from Parkertheprepster
11. Velvetine from Velvetinevondismal

And my questions / y mis preguntas:
1. ¿Qué te gusta más de bloguear? ¿posar para fotos, escribir y editar, comentar y recibir comentarios?
What do you like most of blogging? taking pictures, writting and editing, leave and receive comments?

2. ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre, además de bloguear?
What do you like to do in your free time, apart from blogging?

3. ¿Dónde has pasado tus últimas vacaciones?
Where have you been your last holidays?
 
4. ¿Quién es tu bloguero/a favorito/a?
Who is your favourite blogger?
 
5. ¿Cuál es tu grupo de música favorito?
Which is your favourite music band?
 
6. ¿Cómo te gustaría que estuviese tu blog dentro de un año?
How do you like your blog to be like next year?
 
7. ¿ Tienes o te gustaría tener mascotas?
Do you have or would you like to have any pets?
 
8. ¿De dónde recibes la inspiración y motivación para tus entradas?
From where do you get the inspiration and motivation for your post?

9. ¿Cuál es la entrada favorita de tu blog?
Which is you favourite post of your blog?
 
10. ¿Cuáles son tus objetivos personales para 2015?
Which are your personal goals for 2015?

11. ¿Algo que nunca pensaste que fueras a hacer e hiciste?
Anything you think you will  never do and finally achieved?



Bueno, pues ya está, enhorabuena a las nominadas. Se lo notificaré a cada una de ellas mañana (espero), porque ya es hora de dormir. Buenas noches :-)
OK then, so congratulations to the nominated. I will notify them tomorrow (I hope), because it´s time to go to sleep now. Good night :-)



3 comentarios:

  1. That's so cool that you can sew. I'm always in admiration of people who make their own clothes, you definitely should show off your own designs on your blog, that would be very interesting!

    www.cheap-skatefashion.blogspot.com

    ResponderEliminar
  2. Enhorabuena Kikabibi! !!! :) :) :)

    ResponderEliminar
  3. Hey, Silvia!
    Thanks for your comment and the nomination.
    I'll answer your questions soon :)
    I'm following you on Instagram and via bloglovin.

    ResponderEliminar