lunes, 19 de enero de 2015

Superando la gripe y el lunes (azul) / Getting over the flu and (Blue) Monday



Supuestamente hoy es el día más triste del año, el Blue Monday. Para mi todos los lunes son muy duros, así que hoy ha sido como un lunes cualquiera. Los lunes, para animarme, intento pensar en buenos momentos o en cosas que me gusta hacer en invierno (en este caso), como: 

Today is supposed to be the saddest day of the year, Blue Monday. For me every mondays are very hard so today it has been like any other typical monday. On mondays I like to think about good moments, to cheer myself up, or things that I like to do in winter (in this case), like:



Tomar un caldo calentito en una cafetería antigua:
Take a hot soup in an antique coffee shop:



Quien dice un caldo, dice unos pastelitos, jejeje
Some cakes are also welcome, hehehe


 Vestido / Dress: PyloUSA
Abrigo / Coat: H&M

 Comer tacos mexicanos:
Eating mexican tacos:



 Abrigo / Coat: Stradivarius
Falda de terciopelo / Velvet skirt: Chicwish
Botas / Boots: Dr. Martins


Estar muy bien acompañada:
Being in good company:



O,  por qué no, quedarme en casa tirada en el sofá:
Or, why not, staying at home laying on the sofa:







Hablando de quedarse en casa, estos últimos días he estado con gripe, el jueves y el viernes al salir de trabajar me fui directa a la cama, y estuve muy bien cuidada por mis gatines, que no se separaron de mi en ningún momento (también mi novio me cuidó el fin de semana). Otra de mis grandes pasiones: estar rodeada de gatos, jejejej.  Ah! y muchas gracias a los que me habéis mandado ánimos por Instagram. :-)

These last days I´ve been with flue, so on thrusday and friday, after work I went directly to bed and my little cats took care of me, they stayed on the bed with me all the time (well, my boyfriend also took care of me during the weekend). That is another big passion: to be surrounded of cats, hehehe. Ah, I would like to thank you for the lovely comments on Instagram :-)



Sin duda lo mejor para superar el lunes es poner música bien alta :-)
No doubt the best thing for getting over mondays is playing loud music :-)






Contadme, cómo lleváis los lunes? Son más duros que el resto de la semana? qué hacéis para animaros un lunes?
So tell me, how are your mondays? Are they harder than the rest of the week? what do you do for cheering yourself up on mondays?




18 comentarios:

  1. Adorable little polka dot dress <3

    captaincharghley.blogspot.com

    ResponderEliminar
  2. I love your polka dot dress <3 Great photos!

    - Anna

    www.melodicthriftychic.com

    ResponderEliminar
  3. I love that polka dot dress! Super cute. Also those desserts look DELICIOUS

    https://forsevenseasons.wordpress.com

    ResponderEliminar
  4. Pretty polka dot dress!

    Mel
    http://girlandthepolkadot.blogspot.com/

    ResponderEliminar
  5. Very amazing post and inspiring blog! Keep up the great work, I'm a fan! :) XO

    www.officialzalona.com

    ResponderEliminar
  6. That is the best way to get over mondays. Cute outfits, food, good people & relaxing! :D

    ResponderEliminar
  7. I like that dress, and those cakes looks yummy ;)

    http://butterfly9999.blogspot.ro/

    ResponderEliminar
  8. Lovely post! I adore your polka dot dress!

    ResponderEliminar